hallo ik ben 16 jaar, 170cm en ongv 50 kilo ik ben licht ondergewicht maar dat maakt niet heel veel uit voor mij ik zie er nog al dun uit en ik doe sinds paar maanden geleden fitness en ben van plan om shakes te drinken met eiwitten en koolhydraten voor aankomen welke oefeningen/spieren moet ik vooral trainen om er breder uit te zien kwa shouder breedte? (niet zo zeer om kracht maar meer uiterlijk)
Het is alleen mogelijk om als lid te posten.
Antwoord:breder worden
Date: 2009/10/22 10:39
By: S@nder
Status: Admin
Houd je aan de basis en compound oefeningen, dat wil zeggen dat je vooral oefenigen doet waarbij je meerdere spieren tegelijk traint. Deze oefeningen zijn het meest geschikt voor massa opbouw. Goede schouderoefeningen (compound) om je training mee te beginnen zijn o.a.:
De meeste van deze oefeningen kan je zowel met dumbbells als met een kabel of op een machine (toestel) uitvoeren.
Afhankelijk van je ervaring en trainingsniveau kies je 2 - 4 van deze oefeningen, doe je 1 - 4 setjes per oefening en kies je een gewicht waarmee je tussen de 7 en 12 herhalingen kunt maken. Kijk uit voor overtraining, je schouders zijn hier uiterst gevoelig voor omdat je ze ook intensief gebruikt bij bijvoorbeeld je borsttraining (bankdrukken etc.)
En ook erg belangrijk, je voeding en rustperiodes tussen je trainingen! Zonder een goede voeding en genoeg rust kan je trainen wat je wilt, zonder (goed) resultaat. Lees de site nog eens goed door, er staan boordevol tips over rustperioden, goede voeding, tijdstippen waarop je wel en niet moet eten enz.
Succes!
Date: 2009/10/23 02:57
By: iawkkah
Status: Gebruiker
hardstikke bedankt voor de tips =) maar ik heb nog 1 vraagje mijn ribben zijn zichtbaar/voelbaar maar ik heb wel buikspieren welke spieren moet ik trainen om aan te komen bij de ribben?
Date: 2009/10/23 14:43
By: S@nder
Status: Admin
Hier bestaan geen (isolatie) oefeningen voor. Je spreekt deze spieren wel aan met bepaalde buik en borstspieroefeningen. Het is vooral je bouw (kun je niks aan doen) en lichaamsvetpercentage wat bepaald hoe erg je je ribben ziet.