Inloggen / aanmelden

Het Acti-vitA forum

2774
Frustraties van niet afvallen
Date: 2010/01/06 20:25 By: Ron501 Status: Gebruiker  

graphgraph
Hier een berichtje van mij met een voor mij raar verhaal.
Ik fitness 3x per week ma,wo,vr. Daarbij worden 2 spiergroepen per keer getraind. 4 oefeningen per spiergroep en 4 herhalingen van 10 reps.
2x per week spinnen en straks als het weer wat beter wordt 3x per week hardlopen.

Ik ben 179cm 90kg en 46 jaar. Fiets elke dag naar mijn werk 7km enkele rit. Denk dus dat ik sportief genoeg ben.

Ik gebruik na het sporten Eiwit hydrolysaat 30gram.
Eet licht.

ochtend 50gr brinta met 1 theelepel suiker.
tussendoor 2 volkoren boterhammen met kipfilet.
middag soep, 2 boterhammen met of kiprollade, filet american, rosbief en een bakje salade.
tussendoor niets
Avond wat de pot schaft (heb kleine kids)

bijzonder op woensdag middag eet ik een rijstafel (marinestijl) en vrijdagavond patat.

Wat gaat er fout of wellicht minder goed.
Wie kan mij helpen?
Bekijk profiel Het is alleen mogelijk om als lid te posten.

66
Antwoord:Frustraties van niet afvallen
Date: 2010/01/06 20:52 By: Bjorn Status: Admin  

graph
Hoi Ron,

Hoe lang ben je al op deze manier aan het trainen? Varieer je wel voldoende in je eet en trainingsschema?
Je lichaam streeft altijd naar een evenwicht, dus zelfs als je hard traint en (relatief) weinig eet, kan het weinig tot geen effect hebben als je hierin niet varieert.

Als ik kijk naar de training valt het me op dat je 2x per week aan spinning doet. Spinning werkt over het algemeen perfect voor het opbouwen van een goede conditie, minder goed om af te vallen. Heb je je hartslag al eens gecontroleerd tijdens het spinnen? Probeer op +/- 70% van je maximale hartslag te trainen. Zit je daarboven? Dan spreek je spierglycogeen aan als energie, vet in mindere mate.
Ook eten en drinken vóór, na en tijdens de cardio is ook belangrijk! Lees dit artikel eens door, staan veel handige tips in! Cardio tips

Wat me opvalt aan je eetschema:
- eiwitten ontbreken bij het ontbijt
- tussendoor niets? Wel gaan doen (gezonde kleine maaltijd). Ook 's avonds rond 9 uur nog wat eten (niet te veel koolhydraten en slechte vetten).
- als je eet wat de pot schaft, zorg er dan voor dat dit in de meeste gevallen een gezonde, complete maaltijd is.
- 1x per week patat is op zich geen probleem, kijk naar portiegrootte en wat je er voor snacks extra bij neemt.
- heb je het aantal calorieën wel eens uitgerekend die je per dag eet? Het lijkt erop dat je veel te weinig eet!

Hier staan veel tips over goede voeding!
Klik hier!

TIP: binnenkort staat het complete Acti-vita dieet online! Op dit moment kan je al diverse trainingsschema's zien. Deze kan je hier bekijken!

Succes!

2774
Date: 2010/01/07 18:26 By: Ron501 Status: Gebruiker  

graphgraph
Bjorn,

Ik train al een tijdje 5 maanden zonder begeleiding en nu de 6e week in met ondersteuning van een trainingsschema. Deze is voor 6-8 weken. Hierna zal of het gewicht, oefening of reps verandert worden.

Mijn eetpatroon zal niet veel veranderen. Veel eet ik niet.
Tussendoor na de middag eet ik niets en ga dat na jou voorstel wel doen. Normaal deed ik rond 21.oouur een bakje magere kwark, ga ik maar weer doen dan.

Maar begrijp ik nu goed dat ik meer moet gaan eten?
Ik ben in spiermassa zeker toegenomen. Alleen het vet blijft hetzelfde. En dit is niet echt of echt niet motiverend.
Ik ben op leeftijd dus alles gaat wat langzamer. Ik geniet van het trainen, spinning en hardlopen.

Op fitnessdagen neem ik na de training 30gr eiwitshake. Moet ik dit niet laten staan? Zet die eiwitten niet aan tot dik worden?
Snap er geen reet meer van.

Overigens bedankt voor je tips.
Ron

66
Date: 2010/01/10 14:53 By: Bjorn Status: Admin  

graph
Hoi Ron,

Reken eerst je dagelijkse energiebehoefte eens uit en hoeveel calorieën je nu eet. Pas dan weet je (en kan ik zeggen) of je te veel of te weinig eet.
Energiebehoefte uitrekenen
Calorietabel

Heb je de links al doorgelezen in mijn vorige antwoord? Daar staan veel belangrijke tips in over goede voeding en cardio training.. geeft waarschijnlijk een antwoord op een hoop vragen van je!

Na je training een eiwitshake is prima. Neem er ook wat snelle suikers bij (bijv een banaan).

Trainze!

2774
Date: 2010/02/11 18:43 By: Ron501 Status: Gebruiker  

graphgraph
Helaas is de frustratie en het gewicht toegenomen.
Fucking 94,2kg nu.
Ik heb je link's gelezen en helaas nog niet mijn inname bekeken, opgeschreven bedoel ik dan.
Als ik de energie behoefte bekijk is dit 2450 Kcal.

Ik begin de dag met 50gr Brinta met halfvolle melk.
Rond 10.00uur eet ik 2 volkoren sneetjes met kipfilet.
Tussen de middag eet ik meestal soep en 2 volkoren botermannen met filet american, gebakken ei, kip of kalkoen filet, rosbief. (niet allemaal maar ik kies hieruit)
Om 17.15uur eet ik wat de pot schaft, ook al omdat ik kids heb.
S'avonds bij de koffie heel soms een koekje.

Veel vindt ik dit niet. Ik wordt er echt moeideloos van. Ik ga stoppen met die shakes na elke training.
Denk dat ik alleen maar aankom.

Wat doe ik nu niet goed? Ik weet het niet meer. Help!

66
Date: 2010/02/12 20:10 By: Bjorn Status: Admin  

graph
Voor mij is het moeilijk inschatten waar het mis gaat bij jou.
Ik weet niet precies hoe/wat/wanneer je eet en hoe/wat/wanneer je traint.
In mijn vorige antwoord heb ik al aangegeven waar je op moet letten.
Het moet toch ergens misgaan, bij je training, bij je voeding of allebei.
Lees de stukken op de site nog eens door en schrijf op waar jij afwijkt van alle adviezen.
Als je op heel veel kleine details afwijkt van alle adviezen, zou dat wel eens de oorzaak kunnen zijn.

sitemap| Voorwaarden | Links
Je bent nu hier: Home arrow Forum