Bedankt voor de snelle reactie, ik kan nu in ieder geval al een stuk verder. Ik ga morgen weer bankdrukken en als het dan weer niet helemaal goed gaat laat ik het wel even weten. Verder heb ik trouwens ook nog even een klein vraagje over het gebruik van creatine. Ik heb gehoord dat je creatine maar een maand lang mag gebruiken en dat je daarna een maand géén creatine in mag nemen, en de maand daarop pas weer wel. Klopt dat?
Groetjes,
Bas.
p.s. in mijn vorige berichtje zijn we het er over eens geworden dat ik ongeveer 3000 kcal. per dag nodig heb om spiermassa op te bouwen. Maar ik heb zojuist gelezen dat als ik 3 liter water per dag drink (wat aanbevolen wordt voor mensen die aan krachttraining doen) dat ik dan 300 kcal. verlies door een versneld metabolisme. Moet ik er dan voor zorgen dat ik die 300 kcal. ook weer binnenkrijg om zo toch aan mijn 3000 kcal. per dag voor spieropbouw te komen?
Het is alleen mogelijk om als lid te posten.
Antwoord:calorielijst
Date: 2008/03/19 18:50
By: Bjorn
Status: Admin
Bijna alle onderzoeken laten zien dat Creatine veilig is en ook dat langdurig gebruik totaal geen kwaad kan. Wat je soms van anderen hoort (of op de pot creatine zelf staat) is een gebruik van maximaal 4-6 weken. Na deze periode zijn je spieren namelijk zo verzadigd met Creatine dat ze ook niks meer op kunnen nemen. Wanneer je stopt met de creatine inname duurt het ongeveer 2 tot 3 weken voordat je spieren zijn ‘ontladen’. Vandaar dat er vaak gekozen wordt voor een maand wel, en vervolgens een maand niet.
De calculator berekend de hoeveelheid calorieën die je per dag nodig hebt en houdt daarbij rekening met de dingen die je hebt ingevuld. Omdat er talloze andere factoren zijn die invloed hebben op je dagelijkse energieverbruik (zoals meer water drinken) raad ik je aan om de weegschaal en je vetpercentage in de gaten te houden. Doel: gewicht/spiermassa winnen en zorgen dat je vetpercentage min of meer hetzelfde blijft
Date: 2008/03/21 17:27
By: bas
Status: Gebruiker
Oké dan, hartstikke bedankt voor de tips! het bankdrukken ging afgelopen woensdag trouwens ook al een stuk beter dus dat komt helemaal goed!
Gr,
Bas.
Date: 2009/12/16 21:45
By: S@nder
Status: Admin
Zoals jullie kunnen zien is de Calculator even van de site.
Nieuw op de site is de Calorietabel! Klik hier om naar de Calorietabel toe te gaan! Hier staan veel meer producten vermeld en binnenkort is het mogelijk om hier uit te rekenen hoeveel je per dag nodig hebt, en hoeveel je gebruikt.
Het is nu ook mogelijk om zelf producten toe te voegen