Eetschema 1 (2000 - 2300 kcal)

Eetschema voor: personen met een energiebehoefte tussen de 2000 en 2300 kcal        
               
Hieronder vind je een gemakkelijk eetplan zonder moeilijke recepten.          
Zowel 's ochtends als 's middags hoeft er niet gekookt te worden.          
               
Ligt je dagelijkse energiebehoefte tussen de 2000 en 2300 kcal?          
Volg dan het onderstaande eetplan, deze bevat ongeveer 1855 kcal          
               
               
  Product
Hoeveelheid
Eenheid
kcal
eiwit (g)
koolhydraten (g)
vetten (g)
   
 
Ontbijt Volkoren brood
70
gram (= 2 sneden)
146
4
28
2
(+/- 08:00 uur) Fricandeau
25
gram (= 1 beleg)
38
7,5
0
1
  Pindakaas
15
gram (= 1 beleg)
97
4
2,5
8
  Glas magere melk
250
ml
83
8
12
0
  Glas water of thee
250
ml
0
0
0
0
   
Totaal ontbijt
364
23,5
42,5
11
   
 
Tussendoor Magere vruchtenkwark
200
gram
80
11
10
0
(+/- 10:30 uur) Volkoren Cracker
1
stuk
45
1
7
1,5
  Rosbief
20
gram (= 1 beleg)
23
4,5
0
0,5
  Sinaasappel
1
stuk
48
1
11
0
  Glas water of thee
250
ml
0
0
0
0
   
Totaal tussendoor
196
17,5
28
2
   
 
Lunch Volkoren brood
70
gram (= 2 sneden)
146
4
28
2
(+/- 12:30 uur) Kaas 30+
40
gram (= 2 beleg)
114
12
0
7
  Kiwi
2
stuks
48
0
12
0
  Heldere soep
250
ml
73
2,5
10
2,5
  Glas magere melk
250
ml
83
8
12
0
  Glas water of thee
250
ml
0
0
0
0
   
Totaal lunch
464
26,5
62
11,5
   
 
Tussendoor Magere vruchtenkwark
200
gram
80
11
10
0
(+/- 15:00 uur) Eierkoek
1
stuk
85
1
18
1
  Glas water of thee
250
ml
0
0
0
0
   
Totaal tussendoor
165
12
28
1
   
 
Avondeten Aardappels gekookt
150
gram
114
3
25,5
0
(+/- 18:00 uur) Doperwten
150
gram
90
7,5
15
0
  Kalkoen (borst)
200
gram
220
44
2
4
  Bak en braad product (light)
40
gram
120
0
1,5
12
  Glas water of thee
250
ml
0
0
0
0
   
Totaal avondeten
544
54,5
44
16
   
 
Tussendoor Rijstwafel
2
stuks
52
1
12
0
(+/- 20:30 uur) Filet American
20
gram (= 1 beleg)
32
3,5
0,5
2
  Fricandeau
25
gram (= 1 beleg)
38
7,5
0
1
  Glas water of thee
250
ml
0
0
0
0
      Totaal tussendoor
122
12
12,5
3
       
      Totaal
1855
146
217
44,5
      Percentage
36%
53%
11%
       
       
       
       
  Wil je meer variatie? Dat kan heel gemakkelijk!
               
  De heldere soep bij de lunch kun je variëren, denk bijvoorbeeld aan groente, vermicceli, ossenstaart of kippensoep
               
  Er zijn diverse merken en smaken magere vruchtenkwark te koop, ben je een smaak zat?  
  Koop dan eens magere kwark met een andere smaak van een ander merk.    

 

Hieronder vind je een lijst met de benodigheden voor eetschema 1 (2000 en 2300 kcal) voor 1 dag.

Aardappelen gekookt 150 gram
Bak en braad product 40 gram
Doperwten 150 gram
Eierkoek 1 stuk
Filet american 20 gram
Fricandeau 50 gram
Heldere soep 250 ml
Kaas 30+ 40 gram
Kalkoen (borst) 200 gram
Kiwi 2 stuk
Magere vruchtenkwark 400 gram
Margere melk 500 ml
Pindakaas 15 gram
Rijstwafel 2 stuks
Rosbief 20 gram
Sinaasappel 1 stuk
Volkoren brood 4 sneden
Volkoren cracker 1 stuk
Water/thee 1250 ml

 


Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /data/sites/web/acti-vitanl/www/modules/mod_thiscategory/mod_thiscategory.php on line 13

Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /data/sites/web/acti-vitanl/www/modules/mod_thiscategory/mod_thiscategory.php on line 23

Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /data/sites/web/acti-vitanl/www/modules/mod_thiscategory/mod_thiscategory.php on line 26

Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /data/sites/web/acti-vitanl/www/modules/mod_thiscategory/mod_thiscategory.php on line 27

Meer Eetprogramma's

Eetschema 5 (meer dan 2900 kcal) - Eetschema 5 (2600 - 2900 kcal) - Eetschema 5 (2300 - 2600 kcal) - Eetschema 5 (2000 - 2300 kcal) - Eetschema 5 (1700 - 2000 kcal) - Eetschema 4 (meer dan 2900) - Eetschema 4 (2600 - 2900 kcal) - Eetschema 4 ( 2300 - 2600 kcal) - Eetschema 4 (2000 - 2300 kcal) - Eetschema 4 (1700 - 2000 kcal) - Eetschema 3 (meer dan 2900 kcal) - Eetschema 3 (2600 - 2900 kcal) - Eetschema 3 (2300 - 2600 kcal) - Eetschema 3 (2000 - 2300 kcal) - Eetschema 3 (1700 - 2000 kcal) - Eetschema 2 (meer dan 2900 kcal) - Eetschema 2 (2600 en 2900 kcal) - Eetschema 2 (2300 - 2600 kcal) - Eetschema 2 (2000 - 2300 kcal) - Eetschema 2 (1700 - 2000 kcal) - Eetschema 1 (1700 - 2000 kcal) - Eetschema 1 (meer dan 2900 kcal) - Eetschema 1 (2600 - 2900 kcal) - Eetschema 1 (2300 - 2600 kcal) - Bekijk alle Eetprogramma's