Fitness en cardio oefeningen om je doelen als afvallen of spiergroei te behalen!          Gratis verzending vanaf € 15,-         Gratis fitness & voedingsschema's

Handige tips voor het afvallen

Hieronder vind je een aantal handige tips die je goed kunt gebruiken bij het afvallen! Deze tips kun je goed gebruiken in lastige situaties die je in de praktijk tegen zult komen.
Bedenk bij alle tips: ‘Is het makkelijk vol te houden voor mij?’. Zo ja, dan kun je de tip gebruiken. Zo nee, dan heeft het op de lange termijn (en daar gaat het om) weinig zin.

Ga nooit met een hongergevoel naar de supermarkt.

Het ligt voor de hand, maar als je met honger naar de supermarkt gaat, koop je sneller vetrijke en ongezonde producten dan wanneer je geen honger hebt. Na het eten gaan winkelen is dus een betere optie.

Let ook op de grootte van je portie.

Let niet alleen op de calorieën, maar ook op je portiegrootte. Het is geen schande als je een keer naar de snackbar gaat. Maar let er dan wel op wat je besteld. Een klein patatje telt ruim 50% minder calorieën dan een grote patat!

Een verplicht etentje? Geen probleem.

U heeft vast wel eens een (verplicht) etentje met uw collega’s, familie of vrienden. Veel mensen schieten meteen in paniek en gaan dagen van te voren minder eten. Nergens voor nodig! Het etentje zal je echt geen 2 kilo dikker maken. Bovendien bevorder je op deze manier enkel het bekende en ongezonde jojo-effect.
Kies bij het etentje wel voor zoveel mogelijk gezonde producten. In de productenlijst van het Acti-vita dieet kun je precies zien wat je beter wel en wat je beter niet kunt eten.

Afvallen kan ook samen

In je eentje afvallen en/of sporten is minder gezellig en minder motiverend dan wanneer je dit met een goede vriend(in) doet. In de praktijk blijken mensen die samen trainen of een dieet volgen het veel langer vol te houden dan mensen die individueel bezig zijn.

Toch een hongergevoel tijdens het afvallen?

Ga bij een hongergevoel niet snoepen. Wees er zeker van dat je voldoende eet en drinkt. Als je honger hebt kun je je volgende maaltijd iets vroeger nemen. Mocht dit niet lukken, dan zijn er zat gezonde en caloriearme mogelijkheden.
Caloriearme producten zijn o.a. suikervrije kauwgum, drinkbouillon, light frisdrank, en thee (eventueel met zoetstof, zonder suiker).

Nog niet bekend met het Acti-vita Dieet? Bekijk dan eerst de introductie pagina en start d.m.v. het stappenplan.

Wil je liever geen dieet volgen om af te vallen? Neem dan een kijkje op onze site. Deze staat boordevol onderwerpen over fitness, fitness oefeningen en fitness en cardio schema's. Op deze manier is het natuurlijk ook goed mogelijk om kilo's te verliezen.