Fitness en cardio oefeningen om je doelen als afvallen of spiergroei te behalen!          Gratis verzending vanaf € 15,-         Gratis fitness & voedingsschema's

Het Low Carb dieet, ook wel Low Carb Life genoemd, is een combinatie van het Atkins en South Beach dieet. Het afvalprogramma duurt in totaal 12 weken en bestaat uit 4 fasen. Het programma is voor bijna iedereen geschikt. Voor minderjarigen, nierpatiënten, zwangere vrouwen of vrouwen die borstvoeding geven is het Low Carb dieet echter niet geschikt.
Gedurende het dieet werk je langzaam maar zeker naar de laatste fase toe waarbij je een balans moet zien te vinden tussen je gewicht en je voeding.

Wat is er zo bijzonder aan het low carb dieet?

Zoals de naam Low Carb al doet vermoeden zijn ook bij dit dieet de koolhydraten de bepalende factor. Door het aantal koolhydraten in de voeding drastisch te beperken zal de bloedsuikerspiegel meer constant worden en je lichaam overschakelen op de vetverbranding. Hierdoor zul je sneller afvallen.

Welke voedingsmiddelen vind je in het Low Carb dieet en welke niet?

Tijdens de eerste fase eet je vooral vlees, vis, eieren, kaas en verse groenten. Je mag eten totdat je verzadigd bent, tussendoortjes zijn toegestaan en bovendien zul je niet zo snel last hebben van een hongergevoel. Tijdens de eerste fase zul je het meeste gewicht verliezen.
Tijdens de tweede fase worden er enkele producten aan het menu toegevoegd, denk aan noten, zuivelproducten en enkele soorten fruit. Tijdens deze fase zul je minder snel gewicht verliezen, ongeveer 0,5 kilo per week.
In de derde fase worden er nog meer producten toegevoegd. Tijdens deze fase eet je af en toe een aardappel, portie rijst of een boterham. Net als bij het South Beach en Atkins dieet is het bij het Low Carb dieet in de laatste fase de bedoeling om een goede balans te vinden tussen je gewicht en voeding. Je probeert het dieet meer als een levenswijze te gaan zien zodat je het lang vol kunt houden.

Het Low Carb dieet zal voor veel mensen met overgewicht een uitkomst zijn. Een groot voordeel is dat je jezelf niet hoeft uit te hongeren en volop producten als kip, vis en eieren mag eten.
Als sporter moet je jezelf wel goed realiseren wat voor gewicht je verliest. Is het vocht, is het vet of zijn het spieren? Als fanatiek krachtsporter is het niet aan te raden om bijna geen koolhydraten te consumeren. Hierdoor zul je jezelf snel futloos voelen en mindere prestaties leveren. Bovendien is de kans groot dat je gewichtsverlies met name spierverlies is.
Voor iedereen die het Low Carb dieet gaat volgen raden wij aan ook goed je vetpercentage in de gaten te houden! En dus niet alleen de weegschaal! Wanneer je gewicht verliest en je vetpercentage hetzelfde blijft, ben je verkeerd bezig.

Uiteraard is het ook belangrijk om voldoende te sporten. Bijvoorbeeld door fitness oefeningen uit te voeren.

slank en fit pakket