Fitness en cardio oefeningen om je doelen als afvallen of spiergroei te behalen!          Gratis verzending vanaf € 15,-         Gratis fitness & voedingsschema's

Sonja Bakker, wie kent haar niet. Ze is inmiddels zo bekend dat iedereen wel eens van haar naam gehoord heeft. Sterker nog, als je dit leest is ken je waarschijnlijk ook wel iemand in je naaste omgeving of hoor je zelf bij de vele Nederlanders die het Sonja Bakker dieet gevolgd hebben.

Waarom val je af als je het Sonja Bakker dieet volgt?

Sonja Bakker heeft door de jaren heen behoorlijk wat afslankboeken uitgebracht. “Bereik en behoud je ideale gewicht”, “zomerslank met Sonja” en “gezond genieten met Sonja” zijn enkele titels van onlangs uitgebrachte boeken. Zelfs in Duitsland heeft Sonja Bakker inmiddels boeken uitgebracht als “Sonja’s kochbuch” en “Erreichen sie der traumgewicht”.

Dat het Sonja Bakker dieet op de korte termijn werkt is onderhand wel duidelijk. Door het beperkte aantal calorieën zul je in de eerste twee weken snel en veel gewicht verliezen.
Of het Sonja Bakker dieet op lange termijn werkt is nog maar de vraag. Wanneer je vaak onderweg bent is het dieet moeilijk te volgen. Door de enorme variatie aan producten is het dieet ook bepaald niet goedkoop. Bovendien moet je het Sonja Bakker dieet als levenswijze gaan zien. Als je stopt en weer in je oude eetpatroon valt, zul je weer snel op je oude gewicht belanden. Misschien ken je iemand die het Sonja Bakker dieet heeft gevolgd? Is hij of zij nog steeds op streefgewicht? Kijk bijvoorbeeld eens naar Paul de Leeuw en Frans Bauer, bekende Nederlanders die meer dan 10 kilo zijn verloren met het Sonja Bakker dieet.

Helaas waren zij enkele maanden later, allebei weer terug bij af..

Waarom is het dieet een succes?

De sleutel van het succes ligt in het beperkte aantal calorieën die je per dag mag eten. Sonja Bakker maakt gebruik van veel verschillende en gevarieerde maaltijden per dag, echter allemaal met weinig calorieën (en vetten). Gemiddeld eet je totaal per dag tussen de 1000 en 1500 calorieën. Ter vergelijking, dit is slechts de helft van de gemiddelde energiebehoefte van een vrouw (ongeveer 2000 calorieën) of man (ongeveer 3000 calorieën)! Als sporter verbrand je nog eens extra calorieën, dat is dus goed oppassen dat je niet te weinig essentiële voedingstoffen binnenkrijgt.
Wanneer je te weinig calorieën binnenkrijgt schakelt je lichaam over naar de zogenaamde survivalstand of hongersnood. Je lichaam zal heel zuinig omgaan met de calorieën die het binnenkrijgt, met als gevolg dat de stofwisseling en vetverbranding af zullen nemen. Hierdoor wordt je alleen maar dikker, iets wat je nou net niet wilde.

Bereik meer met fitness en fitness oefeningen. Over het algemeen is dit een betere methode om af te vallen en je doel op lange termijn te bereiken. Bekijk hier onze fitness en cardio schema's.