Fitness en cardio oefeningen om je doelen als afvallen of spiergroei te behalen!          Gratis verzending vanaf € 15,-         Gratis fitness & voedingsschema's


Hieronder vind je 10 snelle gezondheid tips!

  1. Stop met roken. Roken zorgt op de korte termijn voor een verhoogde afbraak van vitamines, hoestaanvallen, een slechte adem, gele tanden en een lege portemonnee.
    Op de lange termijn is roken slecht voor je hart en bloedvaten, je kan er o.a. longkanker van krijgen, het verhoogd de bloeddruk en je wordt er impotent van!
  2. 24 uur voordat je op vakantie gaat is het van belang om rust te nemen. Vertrek dus niet direct uit je werk. Zowel je lichaam als geest hebben tijd nodig om de overgang tussen drukte en ontspanning te maken.
  3. Wat voor tas je ook draagt, probeer elke keer af te wisselen met arm of schouder. Op deze manier blijft het gewicht gelijk en houdt je je rug en schouders gezond.
  4. Een lange auto of vliegreis voor de boeg? Hou je bloedcirculatie op peil door af en toe een wandeling te maken, op de parkeerplaats of in het vliegtuig. Als je urenlang in dezelfde houding blijft zitten, vermindert je bloeddoorstroming en kunnen levensbedreigende stolsels ontstaan.
  5. Kijk uit met zeep. Zeep verwijdert het beschermende vetlaagje op je huid. Volgens dermatologen krijgen schimmels op deze manier vrij spel.


     
  6. Heb jij een gezond BMI? Dan moet deze tussen de 20 en 25 liggen. Anders ben je te licht of te zwaar. Je BMI kun je zelf uitrekenen door je lichaamsgewicht (in kilo’s) te delen door het kwadraat van je lengte (in meters).
  7. Als je je echt even wilt ontspannen, luister dan naar muziek in plaats van televisie te kijken of te gamen.
  8. Last van hoofdpijn? Stop dan eens twee tennisballen in een sok en knoop de sok dicht. Ga op je rug liggen en leg de ballen op de plek waar je nek overgaat in je hoofd. Bij veel mensen zorgt dit voor een verlichting van de pijn.
  9. Slaap minimaal 8 tot 9 uur. Bij een gebrek aan slaap is de kans groot dat je vaker ziek wordt, je minder fit bent en je trainingsresultaten tegen zullen vallen.
  10. Neem de trap in plaats van de lift. Dit geldt zeker voor werknemers die veel zittend werk doen. Door de trap nemen verbrand je meer calorieën en zorg je voor een verbeterde bloedcirculatie.

slank en fit pakket