Fitness en cardio oefeningen om je doelen als afvallen of spiergroei te behalen!          Gratis verzending vanaf € 15,-         Gratis fitness & voedingsschema's


Train je al geruime tijd maar blijven je biceps en triceps achter? Besteed je week in, week uit veel tijd aan diverse fitness oefeningen om grote, krachtige en gespierde armen te ontwikkelen? Maar zonder resultaat? Vaak ligt de oorzaak hiervan bij de fitness oefeningen zelf. Er wordt gekozen voor geavanceerde isolatie oefeningen waarbij slechts 1 of enkele spieren worden aangesproken. Dit is niet de juiste manier. Het antwoord op harde en gespierde armen is bij veel sporters: compound oefeningen.

Fitness Oefeningen

Compound oefeningen zijn fitness oefeningen waarbij je meerdere spieren tegelijkertijd aanspreekt. Hierdoor zijn compound oefeningen, in tegenstelling tot isolatie oefeningen, veel meer geschikt om massa op je biceps en triceps te bouwen. Wil je grote en gespierde armen, kies dan (afhankelijk van je trainingsniveau) voor twee of drie compound oefeningen in je fitness schema waarmee je de biceps en triceps gaat trainen. Als afsluiting van je training kan je nog een isolatie oefeningen doen. Zorg dat je minimaal 7 en maximaal 12 herhalingen kunt maken met het door jou gekozen gewicht. Blijf de oefening altijd onder controle uitvoeren.

Wat zijn goede compound oefeningen voor de biceps en triceps?

Goede compound oefeningen voor de biceps:

Je biceps training zou je af kunnen sluiten met een isolatie oefening, zoals de Dumbbell concentration curl of de Dumbbell preacher curl.

Goede compound oefeningen voor de triceps:

Je triceps training zou je af kunnen sluiten met een isolatie oefening, zoals de Dumbbell Kickback of de Dumbbell One Arm Triceps extension.

Er zijn natuurlijk ook diverse andere factoren van invloed als het gaat om spiermassa kweken, of in dit geval, grote en gespierde armen ontwikkelen. Zo is onder andere je voeding van doorslaggevend belang. Maar ook de intensiteit van je training en de hoeveelheid rust die je jezelf gunt tussen de trainingen door is erg belangrijk.

Handige artikelen om ook eens te lezen zijn:
Tips voor een optimale training
Spiergroei plan