Dumbbell lunge

Bij de Dumbbell lunge heb je alleen een set dumbbells nodig. Ga rechtop staan met je voeten op schouderbreedte van elkaar. Houd de dumbbells met gestrekte armen naast je lichaam. Vanuit deze positie zet je een grote stap naar voren met je linker of rechterbeen. Zak naar beneden tot je voorste been een hoek van 90 graden maakt (evenwijdig staat aan de vloer) en je knie van je andere been de grond net niet raakt. Keer de beweging om en zet krachtig af via je voorste been en hiel tot je weer rechtop staat. Houd je rug tijdens de oefening goed recht.

Met deze oefening train je ook je bilspieren en je hamstrings.

Dumbbell lungeDumbbell lunge


Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /data/sites/web/acti-vitanl/www/modules/mod_thiscategory/mod_thiscategory.php on line 13

Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /data/sites/web/acti-vitanl/www/modules/mod_thiscategory/mod_thiscategory.php on line 23

Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /data/sites/web/acti-vitanl/www/modules/mod_thiscategory/mod_thiscategory.php on line 26

Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /data/sites/web/acti-vitanl/www/modules/mod_thiscategory/mod_thiscategory.php on line 27

Meer Fitness oefeningen Quadriceps (dijbenen)

Single leg balance and reach - Leg overs - Multiplanair Lunge - Jump Squats - Machine squat - Machine glute - Machine seated leg press - Machine leg extension - Machine hip abduction - Machine hip adduction - Cable Hip abduction - Cable Hip adduction - Dumbbell step-up - Dumbbell squat - Dumbbell split squat - Dumbbell single leg split squat - Dumbbell side lunge - Dumbbell rear lunge - Barbell step up - Barbell Single leg split squad - Barbell side lunge - Barbell rear lunge - Barbell lunge - Barbell hack squat - Barbell squat - Barbell front squat - Bekijk alle Fitness oefeningen Quadriceps (dijbenen)