Fitness en cardio oefeningen om je doelen als afvallen of spiergroei te behalen!          Gratis verzending vanaf € 15,-         Gratis fitness & voedingsschema's

Het South Beach Dieet lijkt sterk op het Atkins dieet. Een beperkte consumptie van koolhydraten is de bepalende factor tijdens dit dieet. In de eerste fase van het dieet is dit net als bij het Atkins dieet slechts 20 gram per dag. De bedoeling is je bloedsuikerspiegel constant te krijgen. Producten als vlees, vis, kip, kalkoen, schaaldieren, magere kaas, eieren en verschillende soorten groenten mag je in normale porties eten. Hierdoor is het South Beach dieet relatief makkelijk vol te houden.
Het programma is voor bijna iedereen geschikt. Voor minderjarigen, nierpatiënten, zwangere vrouwen of vrouwen die borstvoeding geven is het dieet echter niet geschikt.

Het South Beach Dieet bestaat uit drie verschillende fasen.

De eerste fase is het strengste en duurt ongeveer twee weken. Tijdens de eerste fase zul je het meeste gewicht verliezen, gemiddeld tussen de 3 en 6 kilo. Aardappelen, rijst, pasta, vlees, brood, fruit, snoep, koolhydraathoudende dranken en koffie en thee met cafeïne zijn niet toegestaan. Noten, kip zonder vel, eieren, kaas, vis, schelpdieren, olijfolie, water, light frisdranken en cafeïnevrije koffie en thee mag je wel consumeren.
In de tweede fase mag je net als bij het Atkins dieet weer wat extra koolhydraten toevoegen. Denk aan verschillende soorten fruit en volkoren producten (volkoren brood). Je moet ervoor zorgen dat je tussen de 0,5 en 1 kilo gewicht per week blijft verliezen. Lukt dit niet, doe dan een stapje terug en verlaag het aantal koolhydraten.
In fase 3 ben je inmiddels bij je streefgewicht aangekomen, probeer je op gewicht te blijven en het dieet niet meer als een dieet te zien, maar als levenswijze. Eet en drink producten die in fase één en twee beschreven staan en probeer de regels van het dieet niet uit het oog te verliezen. Ben je toch de fout in gegaan en een stuk(je) zwaarder geworden? Begin dan weer met fase 1.

Het South Beach dieet zal voor veel mensen met overgewicht een uitkomst zijn. Een groot voordeel is dat je jezelf niet hoeft uit te hongeren en volop producten als kip, vis en eieren mag eten.
Als sporter moet je jezelf wel goed realiseren wat voor gewicht je verliest. Is het vocht, is het vet of zijn het spieren? Als fanatiek krachtsporter is het niet aan te raden om bijna geen koolhydraten te consumeren. Hierdoor zul je jezelf snel futloos voelen en mindere prestaties leveren. Bovendien is de kans groot dat je gewichtsverlies met name spierverlies is.
Voor iedereen die het South Beach dieet gaat volgen raden wij aan ook goed je vetpercentage in de gaten te houden! En dus niet alleen de weegschaal! Wanneer je gewicht verliest en je vetpercentage hetzelfde blijft, ben je verkeerd bezig.

TIP: Hier lees je alles over afvallen, kan je onze fitness en cardio schema's bekijken of een overzicht van maar liefst 200 fitness oefeningen zien.

slank en fit pakket