Fitness en cardio oefeningen om je doelen als afvallen of spiergroei te behalen!          Gratis verzending vanaf € 15,-         Gratis fitness & voedingsschema's

Functies van chondroitine en glucosamine

Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat chondroitine en glucosamine goed zijn voor de gewrichten, botaanmaak en het behoud van sterke botten. Glucosamine zorgt voor een betere smering in de gewrichten en peesscheden. Chondroitine is verantwoordelijk voor soepel kraakbeen en blokkeert een aantal schadelijke enzymen. 

Als je gewrichtsklachten hebt of dit bij voorbaat wilt voorkomen, kan je aan suppletie van chondroitine en glucosamine denken. Vooral ouderen met slijtage in de knieën, heupen, rug, nek en schouders kunnen er baat bij hebben.
Voor sporters en fitness beoefenaars met een kraakbeenprobleem biedt suppletie ook uitkomst; klachten aan de enkel, knie en rug kunnen hierdoor worden verminderd. Het duurt meestal enkele maanden, voordat het effect van glucosaminepreparaten optimaal is.

Wat is de juiste inname hoeveelheid van chondroitine en glucosamine?

Een normale dosering is 1,2 – 1,4 gram chondroitine per dag en 1,5 – 2,5 gram glucosamine per dag. Deze twee stoffen zitten vaak in 1 preparaat (pil). Kijk in dit geval naar de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid op het product.